چگونه عمر تشک خود را افزایش بدهیم؟

چگونه عمر تشک خود را افزایش بدهیم؟

اکثر ما انسان ها ۷ تا ۸ ساعت از عمر خود را در خواب به سر می بریم و این خواب چند ساعته خستگی یک روز کاری پر تنش و سخت را از تن و جان ما به در می کند. اما رفع این خستگی به عواملی بستگی دارد. محل و جای خواب راحت، محیط و فضای آرام و آرامش خیال و… برخی از عوامل تاثیرگذار روی کیفیت خواب ماست. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چه روش هایی برای افزایش طول عمر تشک وجود دارد؟ اهمیت یافتن پاسخ این سوال با توجه به رشد قیمت ها در بازار دو چندان شده است.

11 نکته برای نگهداری صحیح و افزایش طول عمر تشک

1. هر سه ماه یا شش ماه یکبار تشک را ۱۸۰ درجه بچرخانید تا قسمت بالایی و پایینی جا به جا شوند.

2. برای تشک یک محافظ تشک تهیه کنید. این محافظ که در بازار موجود است یک لایه ضد آب درون خود دارد که مانع نفوذ آب و آلودگی‌ها به تشک می‌شود. محافظی به نام پد تشک نیز وجود دارد که تنها روی لایه بالایی تشک قرار می‌گیرد و از آن در برابر مایعات و غیره محافظت می‌کند.

۳. روی تشک را با یک پارچه یا ملحفه تمیز بپوشانید و سپس رو تختی، بالش‌ها و سایر وسایل را روی تخت بگذارید. با این کار از نفوذ پوست‌های مرده، مو و سایر آلودگی‌ها به تشک جلوگیری کرده و به علاوه شستشوی ملحفه روی تشک کار چندان دشواری نیست.

۴. تشک خود را به طور منظم جاروبرقی بزنید. این کار موجب می شود گرد و خاکی که در اسفنج و لابه لای فنرها رفته است خارج شود.همچنین جارو زدن از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند و از غبار، سلول های مرده پوست و هرگونه ذره و آلودگی و حشرات که در تشک رخنه کرده است شما را خلاص می کند. البته دقت کنید برای جارو کشیدن تشک باید سری مخصوصی استفاده کرده و از سری جاروبرقی که با آن فرش، پرده یا سرامیک ها را جارو می کشید استفاده نکنید.

5.هر چند وقت یک بار تشک را به حالت عمودی قرار داده و با وارد آوردن ضربه های آرام به حفظ فرم آن کمک کنید.

6. اجازه ندهید بچه ها با پریدن روی تشک از آن به عنوان توری آکروبات استفاده کنند. این کار موجب می شود فنر یا اسفنج تشک از بین برود یا دچار ایراد شود.

7. تشک را نشویید و اگر ناچار به این کار شدید حتما این کار را با مشورت فروشنده یا کارشناس انجام دهید. میتوانید از مقاله “همه چیز در مورد تمیز کردن تشک تخت” برای تمیز کردن تشک خود کمک بگیرید.

8. هر از چند گاهی تشک را بدون کاور و محافظ در معرض نور آفتاب قرار دهید. این کار موجب می شود تشک شما میکروب زدایی شود.

9. در صورت ریختن مایعات روی تشک حتما محل موردنظر را با دستمال مرطوب تمیز کرده و تشک را با سشوار خشک کنید. خیس و مرطوب ماندن تشک نه تنها به سلامت آن اسیب می زند، بلکه موجب می شود تشک بوی نم بگیرد.

۱۰. سعی کنید از خوشبوکننده های شیمیایی برای تشک استفاده نکیند زیرا ممکن است به تشک شما آسیب بزند. در ضمن برخی از این خوشبوکننده ها ممکن است موجب بروز برخی از حساسیت ها برای شما شوند. به خصوص که در تماس مستقیم با بدن شما قرار می گیرند.

۱۱. در هنگام جا به جایی تشک خود را صاف یا به پهلو حمل کنید. اجازه ندهید خم شود یا بپیچد.

پیشنهاد می شود مطلب همه چیز در مورد تمیز کردن تشک تخت را نیز مطالعه کنید.

میشاد
ارسال دیدگاه