راهنمای انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی

انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی بر اساس جنس فوم

انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی چگونه است؟ همانطور که میدانید انسان ها یک سوم عمر خود را در خواب بسر می برند، بنابراین خواب راحت می تواند برای سلامتی بسیار نقش کلیدی بازی کند. متاسفانه افرادی زیادی هستند که در موقع خواب از تشک های استاندارد استفاده نمی کنند و همین عامل سبب می شود تا ستون فقرات و استخوان های آنها تحت فشار زیاد قرار بگیرد و در سنین نه چندان بالا دچار درد های کمر و استخوان شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد تشک طبی مناسب برای تخت های چوبی با شما صحبت کنیم. 

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید باکس تشک چوبی کلیک کنید.

چرا انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی مهم است؟

دوستان خواب راحت را جدی بگیرید تحقیقات نشان می دهند نداشتن خواب راحت نه تنها به جسم، بلکه سبب بروز بیماری های روحی و روانی در افراد نیز می گردد. در هنگام خرید و انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی خود حتما به نکات مهم توجه کنید. 

انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی باید جوری باشد که مختص به تخت چوبی شما باشد، اگر چه تشک های طبی کاملا استاندارد هستند و در اندازه های استاندارد تولید میشوند ولی تخت های چوبی ممکن است در اندازه های استاندارد با توجه به تشک های طبی در همه فروشگاه ها موجود نباشد. با توجه به این مسئله مهم سعی کنید به دنبال تشک مناسب برای تخت چوبی خود باشید. 

تشک های طبی باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند زیرا در بدن شما سبب ایجاد تغییراتی میکنند و همینطور ممکن است پارچه روی آن دچار آلودگی های فراوانی شده باشد و این آلودگی ها در ما ایجاد حساسیت کند. 

انواع تشک های طبی 

تشک های طبی در انواع مختلف در بازار وجود دارد مثلا تشک هایی که ضد آلرژی هستند یا اینکه تشک های کاملا ارتوپدی که مخصوص افرادی است که دارای مشکلات ستون فقرات می باشند. 

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید باکس تشک جک دار کلیک کنید.

 انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی بر اساس طول عمر

ابعاد و سایز تشک طبی تختخواب چوبی

تشک های طبی برای تخت خواب های چوبی در ابعاد و سایزهای مختلفی وجود دارد. تشک های طبی با توجه به اینکه از چه نوع الیافی برای تولید آنها استفاده شده است در وزن ها و سایزهای متفاوتی وجود دارند. بنابراین در هنگام خرید و انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی به وزن و سن توجه داشته باشید.

تشک های طبی یک نفره برای یک فرد بالغ در طول 2 متر و عرض 90 سانتی متر می باشد. البته سایز بزرگتری نیز از این تشک های طبی برای افراد دارای جثه بزرگتر ساخته می شود اما تشک های دو نفره نیز در طول 2 متر و عرض آن در سایزهای مختلف 140، 160 و 180 تولید می شود. بنابراین شما می توانید تشک طبی مناسب برای تختخواب چوبی خود را با توجه به سایزهای مختلف انتخاب کنید. 

انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی بر اساس جنس فوم

انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی بر اساس سفتی و نرمی باید در حد استاندارد باشد، یعنی نه خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت. این ویژگی مهم را تشک های طبی استاندارد رعایت کرده اند. سه نقطه از بدن انسان در هنگام خواب تحت فشار قرار می گیرد این نقاط عبارتند از سر، کتف و باسن، بنابراین نرمی و سفتی تشک طبی باید به گونه ای باشد که به این سه نقطه فشار بی جا وارد نکند و آنها را در معرض آسیب قرار ندهد. 

تمامی مواردی که مطرح شد به شما کمک می کند تا در انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی خود دچار مشکل نشوید. 

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید باکس تشک چستر کلیک کنید.

بنابراین برای خرید تشک طبی مناسب و استاندارد باید به بعضی پارامترهای مهم توجه داشته باشید، در اینجا به تعدادی از این پارامترهای مهم اشاره میکنیم:

  • انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی باید دارای طول دو متر و عرضی متناسب با عرض تخت چوبی شما باشد. حتما دقت کنید که تشک طبی استاندارد نباید بزرگتر و کوچکتر از اندازه در نظر گرفته شده تخت چوبی شما باشد و باید کاملا با تخت شما فیکس شده باشد. 
  • بهترین تشک طبی تخت خواب چوبی دارای وزنی مناسب می باشد. بنابراین در هنگام خرید تشک های طبی دقت کنید که وزن تشک با وزن شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما وزن زیادی دارید و یا چاق هستید، بهتر است از تشک های سفت تر استفاده کنید ولی اگر لاغر هستید و سبک وزن از تشک های نرم تری استفاده کنید. 
  • انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی تشکی است که سطح آن از سطح تختخواب شما بالاتر بیاید و ارتفاع آن بیشتر باشد. تشک های خوشخواب و طبی دارای تنوع در ارتفاع هستند و شما با توجه به نیاز و سلیقه خود آن را تهیه می کنید. ارتفاع ایده آل در این شرایط 35 تا 40 سانتی متر می باشد. 
  • انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی باید از بهترین متریال در آن استفاده شده باشد. معمولا برای پر کردن داخل تشک های طبی از یونولیت، موکت، فوم و غیره استفاده می کنند. این مواد مصرف شده باعث سفت تر شدن و مقاومت بیشتر آن در برابر فشار می گردد، در حالی که تشک های معمولی از ابر و فنر و چیزهای دیگر پر شده و مقاومت بالایی ندارد. 
  • انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی باید ضد آب، ضد تعریق، ضد نفوذ حشرات و ضد حریق باشد. این تشک ها دارای یک رویه مجزا می باشند و از کثیف شدن و آلودگی به مرور زمان می کاهند. 
  • بهترین روشی که می توانید برای تشخیص استاندارد بودن تشک انجام دهید این است که روی تشک به صورت طاق باز بخوابید و دست خود را به سمت گودی کمر ببرید اگر دست شما به راحتی از گودی رد شود یعنی تشک شما محکم و سفت است؛ ولی اگر مشاهده کردید که دستتان به راحتی رد نمی شود تشک نرمی را انتخاب کردید. 
  • انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی تشکی است که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت و سفتی آن در حد متوسط باشد. 

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید باکس تشک یک نفره کلیک کنید.

 انتخاب بهترین تشک تختخواب چوبی بر اساس طول عمر

حتی اگر شما بهترین تشک طبی را نیز خریداری کنید باز دارای طول عمر مشخصی می باشد. اما اگر به طور کلی بخواهیم در مورد طول عمر تشک های طبی بدانیم معمولا بین 5 تا 7 سال می باشد. اما با این وجود نحوه استفاده و نگهداری از تشک های طبی نیز می تواند در افزایش طول عمر بهترین تشک های طبی موثر باشد. 

مهشید
ارسال دیدگاه