انواع سایز تشک تخت

آیا توجه کرده اید که قبل تر ها راحت تر خوابتان میبرده است و صبح ها نیز با اشتیاق بیشتری از خواب بیدار میشده اید؟ چیزی را از قلم نینداخته اید؟ بله درست است تشک تخت را.

شاید تعجب کرده باشید اما بهتر است تا قبل از خواندن ادامه مطلب نگاهی به تشک تخت خود بیندازید و ببینید چقدر کهنه و قدیمی شده است.

بافت درون تشک از بین رفته و صاف و یکدست بودن خود را از دست داده است. حالا متوجه شدید که چرا صبح ها بدن درد دارید؟

اکنون که قانع شده اید تا تشک جدیدی برای تخت خود بخرید وقت آن است که انتخاب هوشمندانه ای انجام دهید و بقیه شب ها را راحت بخوابید و پر شور بیدار شوید.

برای این امر خوب است تا با انواع سایزهای مربوط به تشک تخت آشنا شوید و سایز مناسب را برای تخت خود خریداری کنید.

انواع سایز تشک تخت:

سایز تشک ارتباط مستقیمی با فرد مصرف کننده دارد. به عنوان مثال نیازی نیست برای کودک خود تشک بزرگسال تهیه کنید. پس دقت کنید که برای چه کسی میخواهید تشک بخرید.

1.     تشک کودک 70*130 (crib)

این تشک ها فضای کوچکی را در بر میگیرند و برای کودکان تا 7 سال مناسب هستند. بهتر است تا در زمان خرید این تشک ها اقدام به تهیه محافظ ضدآب کنید تا نیاز نباشد که مرتبا تشک را بشویید و عمر تشکتان کاهش پیدا نکند.

2.     تشک نوجوان 80*180

همانطور که مشاهده میکنید این تشک ها از سایز قبلی بزرگ تر هستند و برای کودکان تا سن 14 سال مورد استفاده قرار میگیرند.

بهتر است تا برای این تشک ها نیز محافظ ضد آب تهیه کنید.محافظ ضد آب طول عمر تشک های شما را افزایش می دهد.

3.     تشک یک نفره (twin)

تشک های یک نفره به سه دسته تقسیم میشوند. دسته اول که در ابعاد 200*90 تهیه میشوند برای افراد بالغ با اندامی  متوسط تهیه شده اند.

لذا اگر فردی بالغ با اندام درشت هستید بهتر است تا از سایز twin-xl یا 200*100 استفاده کنید تا فضای کافی برای استراحت داشته باشید.

همچنین سایز 200*120 را برای افرادی که نیاز دارند تا در کنار فرزندان خود استراحت کنند توصیه میکنیم. با این حال دقت کنید که سایز معمولی برای تشک های تک نفره 200*90 است لذا تنوع کمتری برای سایر سایز های تشک وجود دارد.

البته لازم به ذکر است که در مجموعه تشک نفیس برای تمامی تشک ها تنوع های گوناگونی وجود دارد.

4.     تشک دو نفره 200*140 (full)

این سایز برای تشک های دو نفره اغلب توصیه نمیشود چرا که فضای کمی به اندازه 70 سانتی متر را برای هر فرد مهیا میکنند. لذا افرادی که در خواب بسیار غلت میزنند و تکان میخورند در این تشک ها احساس راحتی نمیکنند.

در واقع این تشک ها برای کسانی تهیه شده است که فضای کافی برای قرار دادن تشک های سایز بزرگتر در اتاق خوابشان را ندارند.

اگر فضای کافی برای قرار دادن تشک دارید توصیه میکنیم تا از سایزهای بزرگ تری که در ادامه توضیح میدهیم استفاده کنید.

5.     تشک دو نفره سایز 200*160 (queen)

سایز کوئین در واقع سایز استاندارد تشک های دو نفره در ایران به شمار میرود لذا در زمان انتخاب تشک میتوانید شاهد طیف وسیع تری از تنوع تشک ها باشید.

در این تشک هر فرد بالغ فضایی به اندازه 80 سانتی متر در اختیار دارد. اغلب کالاهای خواب متناسب با این سایز تشک تهیه و تولید میشوند.

6.     تشک دو نفره 200*180 (king)

این تشک که بزرگترین سایز تشک های موجود در بازار است فضایی بالغ بر 90 سانتی متر را در اختیار هر فرد قرار میدهد.

این تشک ها برای کسانی که در خواب زیاد غلت میزنند و یا کسانی که نیاز دارند تا کودک خود را در کنار خود بخوابانند بسیار مناسب هستند.

کالای خواب مربوط به این سایز در بازار موجود است و از تنوع خوبی برخوردارند.

در مجموعه تشک نفیس برای تمامی سایز های تشک مدل های متنوعی طراحی شده و در اختیار شما قرارگرفته تا بتوانید خواب خوبی را تجربه کنید.

همچنین در مجموعه تشک نفیس امکان سفارشی سازی تشک با ابعاد و اندازه های گوناگون نیز وجود دارد.

اکنون که با انواع سایزهای تشک تخت آشنا شدید بیایید تا همراه با هم اندازه دقیق تخت را محاسبه کنیم و ببینیم که کدام سایز تشک برای تخت مناسب است.

اندازه گیری سایز تشک تخت:

ابتدا تمام ملحفه ها و بالشت های موجود روی تشک را بردارید تا تنها تشک باقی بماند.

سپس با استفاده از یک متر اقدام به اندازه گیری طول و عرض تشک تخت کنید. به این صورت که سر آهنی متر را به ابتدای عرض تشک گیر بدهید و سر دیگر را تا انتهای عرض آن ببرید. متر باید به صورت کاملا صاف و عمود باشد.

عدد به دست امده را یادداشت کنید و سپس همین کار را برای طول تشک نیز تکرار کنید.

دقت کنید که در طول انجام این کار به هیچ عنوان متر را جابجا نکنید و فشاری به تشک وارد نکنید.

طول تمام تشک ها در ایران 200 سانتی متر است. این طول به عنوان طول استاندارد شناخته میشود. همانطور که در بالا نیز مشاهده کردید تشک های مربوط به فرد بالغ طول 200 سانتی متری داشتند.

پس میتوان گفت که اگر تخت خواب شما اصولی و استاندارد ساخته شده باشد نیازی به اندازه گیری طول تشک نخواهید داشت.

و در نهایت باید بگوییم که برای خرید یک تشک تنها دانستن ابعاد آن کافی نیست و باید با انواع این تشک ها نیز اشنایی داشت تا بتوان تشک مناسب برای هر فرد را خریداری کرد.

پس توصیه میکنیم که مقالات مرتبط با این امور را نیز در همین زمینه مطالعه بفرمایید تا بهترین تشک را برای خود و خانواده تان تهیه کنید.

همچنین مشاورین تشک نفیس 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان می باشند

مهشید
ارسال دیدگاه