بخوابیم تا زیباتر شویم

مدتی است که اهمیت زیبایی صورت بین افراد بسیار بالا رفته و از راه های متعددی اقدام به زیباتر کردن پوست و صورت خود میکنند.
اغلب افراد فکر میکنند که هر چه بیشتر هزینه کنند و محصولات گران تری برای پوست خود خریداری کنند تاثیرات بهتر و بیشتری بر آن ها خواهد داشت.
اما راه حل های ساده تر و ارزان تری نیز وجود دارند که میتوانند تاثیرات شگرفی بر پوست انسان بگذارند. یکی از این راه ها خواب کافی و مناسب است که میخواهیم در این مقاله راجع به آن بیشتر صحبت کنیم.

اثرات خواب بر پوست

همه ی ما میدانیم که خواب ناکافی و بد میتواند تاثیرات مخربی بر سلامت فیزیکی و روحی فرد داشته باشد. اما از آن طرف نیز خواب کافی و مناسب میتواند به سلامت فیزیکی و روحی افراد بسیار کمک کند.
اثرات خواب بد و ناکافی بر سلامت بدن
هر فرد بالغ در طول شبانه روز باید 7 الی 9 ساعت خواب مفید داشته باشد. این میزان در کودکان، نوزادان و نوجوانان و یا افراد مسن تر متفاوت میشود.
اما تاثیراتی که خواب نامنظم و ناکافی بر بدن انسان میگذارند تقریبا در همه ی سنین مشابه است. از جمله تاثیرات مخربی که این مساله بر بدن میگذارد میتوان به این موارد اشاره کرد:
• افسردگی
• چاقی
• چروک شدن پوست
• گودی زیر چشم
• استرس
• پرخاشگری
• خستگی بیش از حد
• دیابت
• مشکلات قلبی
• افتادگی پلک ها
• ریزش مو
و بسیاری موارد دیگر.
شاید بسیاری از افراد زمانی که با این مسائل روبرو شوند اقدام به درمان های گران قیمتی کنند که در نهایت هم تاثیر کافی نداشته باشند.
باید بگوییم که ساده ترین راه برای حل این مسائل تنظیم ریتم خواب شبانه است. ریتم خواب شبانه در واقع چرخه ای است که بدن از طریق آن میتواند زمان خواب و بیداری، گرسنگی و… را تنظیم کند.

اگر این ریتم بر هم بخورد بدن اقدام به تولید اضافه ی هورمون هایی مانند ادرنالین و کورتیزول میکند که منجر به کاهش قند خون میشوند.
همین مساله منجر به مصرف خوراکی هایی با میزان کربوهیدرات بالا میشود در نتیجه فرد به چاقی، دیابت، ریزش مو، کم خوابی و مشکلاتی که در پی آن ها می ایند دچار میشود. پس بهتر است تا همین امشب برنامه ی خواب خود را منظم کنید.

بازیابی بدن در طول شب
همانطور که شاید بدانید یکی از دلایل اهمیت خواب شب در این است که در این زمان بدن اقدام به بازیابی خود میکند.
اعضا در حال استراحت کردن هستند و بدن میتواند انرژی خود را برای بازیابی به کار ببرد. به همین دلیل پوست میتواند از این فرصت استفاده کند و شادابی خود را بازیابد.
این عمل به این صورت رخ میدهد که با کاهش فعالیت سایر ارگان های بدن، خون رسانی به آن ها کاهش میابد و لذا پوست میتواند از این فرصت استفاده کند.
هم چنین در طول شب پوست صورت کمترین میزان حرکت خود را تجربه میکند و لذا کلاژن ها حرکت چندانی ندارند و در نهایت مانع از افتادگی و چین و چروک صورت میشوند.
از طرفی با خون رسانی به پوست کلاژن ها میتوانند اثرات مخرب اشعه ماورا بنفش را خنثی کنند و در نتیجه پوست به دلیل اشعه های ناشی از مانیتورها دچار اسیب نمیشود.
نحوه خوابیدن
جالب است بدانید که نحوه خوابیدن نیز بر سلامت پوست بسیار تاثیرگذار است پس بهتر است تا عادت کنید که به پشت بخوابید چرا که خوابیدن بر روی صورت میتواند منجر به افزایش چین و چروک شود.
استرس
همه ی ما میدانیم که استرس یکی از اصلی ترین دشمنان سلامت فیزیکی و روحی هر انسان است. زمانی که شما استرس دارید نمیتوانید شب را راحت بخوابید و بنابراین مشکلات دیگری که همراه با بیخوابی می ایند بر سلامت فیزیکی و روحی شما تاثیر میگذارند.
بسیاری از افراد تصور میکنند که هر چه ساعات خواب آن ها طولانی تر شود به سلامت بدن خود بیشتر کمک میکنند. باید بگوییم که این یک تصور اشتباه است.
زیاد خوابیدن همانند کم خوابیدن میتواند اثرات مخربی بر سلامت روح و جسم شما داشته باشد. بنابراین همانطور که پیش تر هم گفتیم متناسب با سن خود میزان خواب کافی داشته باشید.

استفاده از تشک و بالش مناسب

استفاده از تشک و بالشت مرغوب باعث می شود که پوست دچار حساسیت و آسیب نشود.در نتیجه بهتر است از تشک هایی با پارچه های دارای قابلیت ضد حساسیت و آنتی باکتریال استفاده نمایید.

در صورتی که پوست حساسی دارید یا سلامتی و زیبایی برایتان اهمیت دارد می توانید با کارشناسان تشک نفیس تماس بگیرید و محصول مناسب خودتان را سفارش دهید.

 

شب خوبی داشته باشید.

مهشید
ارسال دیدگاه