آموزشی, وبلاگ

راهنما انتخاب سایز تشک تخت یک نفره و دو نفره

راهنما انتخاب سایز تشک تخت یک نفره و دو نفره

امروزه تشک‌ ها با ابعاد متنوعی تولید میشوند که با سن و وزن افراد مختلف متناسب هستند. به عبارت دیگر تشک‌ های مختلف بر اساس رده‌ های سنی دارای ساختار های متفاوتی هستند و میزان الیاف و مواد مورد استفاده در تولید آن‌ ها متفاوت می باشد. بعنوان مثال تشک دو نفره مناسب یک نوجوان نمی‌ باشد. بنابراین در زمان خرید تشک برای بهبود خواب باید به تناسب با رده سنی و وزن خود با ابعاد تشک مورد نظر توجه داشته باشید.

تشک‌ ها بر اساس نوع استفاده و کاربری آن‌ها در دسته‌ بندی‌های مختلف قرار میگیرند و نام‌گذاری‌های مرتبط با هر دسته‌ بندی برای آن‌ ها اعمال می‌ شود. بعنوان مثال میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تشک تک‌نفره
  2. تشک دونفره
  3. تشک نوجوان (با ابعاد مناسب برای نوجوانان)
  4. تشک نوزاد (با ابعاد مناسب برای نوزادان)
  5. سایزهای سفارشی

با توجه به نیاز خود می‌ توانید تشک مناسب خود را انتخاب کنید تا بهبود کیفیت خوابتان را تضمین نماییید.

ابعاد تشک‌ های یک نفره

تشک‌ های یکنفره یکی از محصولات محبوب و پرفروش در بازار هستند. این تشک‌ ها در سه ابعاد مختلف تولید میشوند و ابعاد استاندارد تشک یک نفره به شرح زیر هستند:

  1. سایز 200 * 90: این ابعاد به طور عمومی برای بزرگسالانی با جثه متوسط یا تقریبا درشت مناسب می‌ باشد. این ابعاد از میان ابعاد دیگر تشک‌های یک نفره بیشترین رایجی را دارا می‌باشد و به عنوان تشک 90 نیز شناخته میشود.
  2. سایز 200 * 100: میتوان گفت که این ابعاد به نسبت سایر ابعاد، ابعادی نسبتا سفارشی دارد و معمولا تقاضای کمتری دارد.
  3. سایز 200 * 120: این ابعاد برای بزرگسالانی با جثه‌ای درشت‌ تر، والدینی که تمایل به خوابیدن کنار فرزند خود دارند یا افرادی که در هنگام خواب غلت می‌زنند، گزینه مناسب‌تری برای خرید میباشد. این سایز نیاز به فضایی حدود 9 متر مربع دارد.

دقت فرمایید که تشک‌ های یک نفره و ساختار آن‌ ها مناسب کودکان نمی‌باشد و والدین نباید از آن‌ ها برای کودکان خود استفاده کنند با این اعتقاد که در بزرگسالی نیز مناسب خواهد بود. زیرا این تشک‌ ها بر اساس وزن کودکان طراحی نشده و به شکلی که با حالت بدن کودکان مطابقت داشته باشد، تهیه نشده است. از این رو ممکن است باعث صدمه‌ رساندن به ستون مهره‌ ها و ساختمان اسکلتی بدن کودکان بشود.

اندازه‌های تشک دونفره

تشک‌ های دونفره مناسب برای زوج های جوان هستند و یکی از انتخاب‌ های محبوب در بازار کالای خواب میباشند. اندازه تشک دونفره استاندارد معمولا مسئله مهمی میباشد و بنابراین در زمان خرید باید به ابعاد تشک دونفره دقت کنید. اندازه‌ های مختلف تشک تخت دونفره به شرح زیر معرفی میشوند:

  1. سایز 200 * 140: این ابعاد مناسب برای افرادی است که اتاق خواب آن‌ها فضای محدودی جهت قرار دادن یک تختخواب دونفره دارد. بنابراین آن‌ ها مجبور به استفاده از این ابعاد تشک خواهند بود. این سایز تشک کمترین تقاضا را دارد و دلیل آن این است که تخت‌های با این ابعاد در بازار کمتر دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین انتخابات ملحفه، روتختی، و محافظ تشک برای این سایز تشک محدودتر میباشد.
  2. سایز 200 * 160: این سایز تشک دو نفره پرطرفدارترین مدل تختخواب دونفره است و به نام کویین سایز هم شناخته می‌ شود. این ابعاد به دلایل متعددی از جمله اندازه مناسب برای اتاق خواب در اکثر خانه‌ها انتخاب میشود.
  3. سایز 200 * 180: این ابعاد تشک دونفره به نام کینگ سایز یا 180 هم شناخته میشود. در این سایز تشک برای هر فرد 90 سانتی‌متر اختصاص دارد. فضای بزرگ این تشک باعث می‌شود کسانی که در هنگام خواب به جابه‌جایی زیاد دچارند ، نگران نباشند.

باید به یاد داشت که یکی از مشکلات اصلی در انتخاب این سایز تشک ابعاد بزرگ آن است. در اکثر اتاق‌ ها، فضای کافی برای قرار دادن این تشک‌ ها وجود ندارد. افزون بر این حمل و نقل این تشک‌ ها در بسیاری از راهرو ها و درهای ورودی ساختمان با مشکل همراه میباشد.

تشک با سایز سفارشی

تشک با سایز سفارشی

بعضی از این سایزهای سفارشی موجود در بازار عبارت‌اند از:

  • سایز تشک ۹۰*۱۹۰
  • سایز تشک ۱۶۰*۲۲۰
  • سایز تشک ۸۰*۱۳۰

شما می توانید جهت سفارش تشک سفارشی یا فروشگاه نفیس در تماس باشید.

انتخاب ابعاد تشک با توجه به ابعاد تخت خواب

نخستین مورد مهم برای خرید تشک  اندازه‌گیری دقیق و صحیح تخت خواب است. این مرحله بسیار مهم  است تا بتوانید تشکی با ابعاد مناسب برای تخت خواب خود انتخاب فرمایید.

پیش از اندازه‌ گیری نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. آماده سازی ابزار: ابتدا یک متر و یک دفتر یا کاغذ برای یادداشت اندازه‌ ها آماده کنید.
  2. خالی کردن تخت: اطمینان حاصل کنید که هیچ تشک، ملحفه یا چیزی دیگر روی تخت نیست تا اندازه‌گیری دقیق تخت امکان‌ پذیر باشد.
  3. اندازه‌گیری تخت: در صورتی که تخت دارای لبه‌ ها (پایه‌ها) میباشد، برای تعیین ابعاد دقیق تشک، لبه‌ها را از داخل به داخل اندازه‌ گیری فرمایید و این اندازه‌گیری را به طول و عرض تخت اعمال کنید.

این مرحله اهمیت ویژه ای دارد تا از انتخاب تشک با ابعاد مناسب برای تخت خود اطمینان حاصل کنید. با دقت به این نکات و انجام اندازه‌گیری صحیح، می‌ توانید تشکی مناسب و راحت برای تخت خود انتخاب فرمایید.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 09120774226 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید