مواردی که باید در زمان خرید تشک به آن ها توجه کنید

در زمان خرید تشک خوشخواب نیز مانند خرید هر محصول دیگری باید به نکات متعددی توجه کرد تا بهترین تشکی که مناسب شما است را خریداری کنید. برای اگاهی از نکات طلایی در زمان خرید تشک با ما همراه باشید.

مواردی که باید در زمان خرید تشک به آن ها توجه کنید

تشک مناسب برای هر فرد دارای ویژگی های منحصر به فردی است که خواب راحتی را برای فرد فراهم میکند لذا این مساله را در نظر بگیرید و بدانید که هیچ تشکی وجود ندارد که برای همه ی افراد مناسب باشد.

در ادامه به بررسی عواملی میپردازیم که موجب میشوند تا شما در انتخاب تشک خوشخواب مناسب خود راهنمایی شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع تشک

اولین نکته ای که باید در خصوص آن قبل از رفتن به مغازه و خرید تشک مد نظر داشته باشید این است که در خصوص انواع تشک ها تحقیقات کامل را انجام دهید.

امروزه میتوان شاهد تشک های متنوعی بود که هر کدام برای افراد به خصوصی طراحی و تهیه شده اند تا این افراد بتوانند خواب راحتی داشته باشند و از بروز بیماری های مفصلی و دیسک کمر جلوگیری شود.

تشک ها در دسته های مختلفی مانند فنر متصل، فنر منفصل و مموری فوم، لاتکس و… دسته بندی میشوند که هر کدام از آن ها از ویژگی های منحصر به خود بهره مند هستند.

اینکه بدانید چه نوع تشکی برای شما مناسب است بسیار اهمیت دارد. چرا که تشک مناسب موجب میشود تا فرد مانع از بروز بیماری های مفصلی و دیسک کمر شود و اگر فردی هم اکنون این بیماری ها را دارا است بتواند با تشک مناسب به بهبود آن کمک کند.

بهتر است تا در این خصوص با پزشک متخصص خود مشورت کنید و خودسرانه اقدام به درمان کمر درد خود نکنید چرا که با انتخاب تشک اشتباه میتوانید اسیب های جبران ناپذیری را به ستون فقرات خود وارد کنید.

وزن

مساله ی مهم دیگری که در زمان خرید تشک باید به آن دقت کنید این است که وزن شما چقدر است. این مساله بسیار اهمیت دارد.

چرا که اگر شما فرد سنگین وزنی باشید و تشک نرمی را خریداری کنید به هیچ عنوان نمیتوانید خواب راحتی داشته باشید.

هم چنین اگر فرد سبک وزنی باشید و تشک سختی را خریداری کنید نیز خواب راحتی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

دقت کنید که اگر برای نوزاد خود اقدام به تهیه تشک کرده اید باید تشک سختی را خریداری کنید چرا که فرو رفتن نوزاد در تشک موجب آسیب به او خواهد شد.

ابعاد تشک

ابعاد تشک بستگی مستقیمی با اندازه تخت شما دارد. همواره سعی کنید تا تشکی متناسب با تخت خود تهیه کنید به خصوص اگر برای نوزاد اقدام به تهیه تشک کرده اید.

چرا که اگر بین تشک و تخت نوزاد شما فاصله باشد ممکن است نوزاد در این میان گیر بیفتد و منجر به آسیب و خفگی او شود.

ابعاد استاندارد تشک یکنفره موجود در ایران همگی دارای طول 200 سانتی متر هستند اما عرض های متفاوتی دارند. این عرض ها 90، 100، 120، 140، 160 و 180 هستند که هر کدام متناسب با سن و قد افراد تهیه شده اند.

تشک هایی با طول های کوچکتر 180*80 و 130*70 نیز موجود هستند که برای کودکان زیر 12 و 14 سال تهیه میشوند.

میتوانید تشک سفارشی خود را نیز تهیه کنید که در این صورت باید تخت خود را نیز سفارشی تهیه کنید چرا که وسایل خواب متناسب با همدیگر تولید میشوند.

در خصوص ابعاد تشک باید قد خود، تعداد افرادی که روی تشک میخوابند، فضای مورد نیاز برای هر فرد، سن فرد و فضای موجود در اتاق خواب را نیز مد نظر قرار داد.

امتحان کردن تشک

اگر خرید اینترنتی انجام نمیدهید همواره سعی کنید که در زمان خرید تشک آن را امتحان کنید تا ببینید که روی آن راحت هستید یا خیر.

بهتر است این کار را با بالشتی انجام دهید که میخواهید شب ها روی آن استراحت کنید. اگر حتی قصد خرید بالشت ندارید بالشتی که از آن استفاده میکنید را با خود ببرید.

میزان نرمی و سفتی

میزان نرمی و سفتی تشک نیز برای هر فرد متفاوت است. این مساله به موارد متعددی مانند وزن فرد، شرایط فیزیکی و جسمی، تعداد افرادی که روی تخت میخوابند و … بستگی دارد.

برای اطمینان از این امر که روی چه تشکی راحت تر هستید بهتر است که در زمان خرید آن را امتحان کنید و میزان راحتی آن را بسنجید.

به طور کلی تشک ها به سه دسته ی سخت، متوسط و نرم تقسیم بندی میشوند. میتوان گفت که برای اغلب افراد تشک هایی با نرمی متوسط توصیه میشوند.

اما به هر حال بهتر است که شما در هنگام خرید، تشک ها را امتحان کنید و هر کدام که بیشتر برایتان راحتی داشت آن را خریداری کنید.

ضمانت نامه

در زمان خرید هر محصول این که از فروشنده و شرکت معتبری محصول مورد نظر خود را تهیه کنید بسیار مورد اهمیت است.

این مساله به دلایل مختلفی اهمیت دارد. از جمله این دلایل میتوان به کیفیت محصول خریداری شده و ضمانت نامه آن اشاره کرد.

خرید محصول مهمی مانند تشک خوشخواب باید حتما از مواد با کیفیت و مرغوبی تهیه شده باشد تا هم عمر مفید و خوبی داشته باشد و هم این که کیفیت خواب مناسبی برایتان فراهم کند.

ضمانت نامه محصول نیز بسیار اهمیت دارد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید محصول را باز پس دهید و مبلغ داده شده را دریافت کنید.

میزان بودجه

و آخرین مساله این است که میزان بودجه شما چقدر است. در این زمان اقتصادی که روز به روز قیمت محصولات مختلف تغییر میکند و افزایش میابد بسیار اهمیت دارد که میزان بودجه خود را در خصوص خرید تشک تعیین کنید.

به این موضوع دقت داشته باشید که همواره گران تر خرید کردن نشان از بهترین خرید نیست. و این که هر محصول ارزان قیمتی را خریداری نکنید.

میتوانید برای اطلاع از قیمت ها به سایت های مختلف فروش تشک سر بزنید تا قیمت این محصولات در بازار دستتان بیاید.

سپس در خصوص کیفیت آن ها تحقیق کنید. برای این کار میتوانید از کسانی که خریداری کرده اند پرس و جو کنید و نظرات مشتریان را بخوانید. (دقت کنید که نظرات افراد واقعی را مطالعه کنید)

 

 

 

مهشید
ارسال دیدگاه