راهنمای خرید

خرید تشک جهیزیه

خرید جهیزیه برای دختران کاری است که خانواده‌ها از چند سال پیش از ازدواج آن‌ها آغاز می‌کنند. اما تمام اقلام مورد نیز در جهیزیه را نمی‌توان خیلی قبل‌تر تهیه کرد. یکی از این موارد خرید تشک جهیزیه است. مدل‌های مختلف تشک‌ها در طول سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. بنابراین بهتر است درست در زمان ازدواج عروس خانم‌ها خریداری شوند. با توجه به اینکه تشک یکی از اقلام اصلی در جهیزیه محسوب می‌شود باید در بهترین نوع خود باشد. اما بسیاری از ما با ویژگی‌های بهترین تشک‌های جهیزیه آشنا نیستیم. با ما در این مقاله از گروه تشک نفیس همراه باشید تا شما را انواع مناسب تشک جهیزیه آشنا کنیم.

تشک‌های دو نفره مناسب جهیزیه

تشک‌های دو نفره زیادی همچون نوع طبی و فنری وجود دارند. در خرید تشک‌های دو نرفره باید به شرایط جسمی هر دو نفر توجه کرد. یکی از بهترین مدل‌های تشک‌ دو نفره نوع طبی- فنری آن می‌باشد. زیرا تشک‌های طبی درجه سختی زیادی دارند. تشک‌های فنری نیز بیش از اندازه نرم هستند. پس تشک طبی- فنری بهترین انتخاب برای خرید تشک جهیزیه است. در زمان انتخاب یک تشک خوب برای جهیزیه عروس خانم به موارد زیادی باید توجه کرد. در ادامه با برخی از این فاکتورهای مهم در انتخاب تشک جهیزیه آشنا می‌شویم.

ابعاد و سایز تشک جهیزیه:

سایز مناسب برای تشک جهیزیه ارتباط زیادی به ابعاد تخت و اتاق خواب عروس خانم دارد. ابعاد مختلفی در تشک‌های دو نفره وجود دارد که در زمان انتخاب و با توجه به شرایط خود می‌توانید تهیه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که در مجموعه نفیس تشک‌های سفارشی با ابعاد مورد نظر خود را خریداری کنید. اگر در یک خانه نسبتا کوچک زندگی می‌کنید سایز 160*200 برای تشک جهیزیه مناسب‌تر است. اما اگر فضای کافی در اتاق خواب خود دارید سایز 180*200 می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای انتخاب تشک باشد.

خرید تشک جهیزیه

کیفیت و جنس تشک جهیزیه:

بی‌شک تشک جهیزیه باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد. زیرا قرار است تا سال‌ها محلی برای آرامش و خواب راحت صاحبین خود باشد. در داخل تشک‌ها از بخش‌های زیادی نظیر:

  • فوم
  • اسفنج
  • فنر

استفاده می‌شود. این قسمت‌های داخلی تشک در دید شما قرار ندارد. پس احتمال فروش تشک غیر مرغوب به شما وجود دارد. برای جلوگیری از چنین مواردی توصیه می‌شود از مراکز فروش معتبر نظیر تشک نفیس اقدام به خرید تشک جهیزیه نمایید. خرید از برندهای شناخته شده‌ای نظیر نفیس اطمینان خاطر و حس امنیت را به شما می‌دهد. اطمینان ما به کیفیت تشک‌های برند نفیس باعث شده تا ضمانت‌های بسیار خوبی داشته باشیم. همچنین می‌توانید تشک جهیزیه عروس خانم را به صورت اقساطی و با دوره‌ی بازپرداخت طولانی تهیه کنید. با این ترتیب فشار مالی کمتری در خرید جهیزیه احساس خواهید کرد. برای اطلاع از شرایط خرید اقساطی تشک نفیس به مقاله‌ای با همین نام مراجعه گردد.

جنس پارچه رویه تشک جهیزیه:

پارچه‌ای که در قسمت رویه‌ی تشک مورد استفاده قرار می‌گیرد با پوست بدن شما تماس دارد. بنابراین می‌تواند اثر زیادی بر روی سلامتی  شما بگذارد. اگر در ساخت تشک جهیزیه از پارچه‌های بی‌کیفیت در رویه استفاده شود عفونت‌های پوستی ایجاد می‌شود. اگر عروس خانم یا آقای داماد پوست حساسی داشته باشند امکان التهابات پوستی بر اثر پارچه بی‌کیفیت رویه وجود دارد. بهترین انتخاب برای پارچه‌ی مورد استفاده در رویه‌ی تشک نوع غیر حساسیت‌زا می‌باشد. پس در بین گزینه‌های پیش رو در زمان خرید تشک جهیزیه به پارچه رویه کار توجه داشته باشید.

قیمت تشک جهیزیه:

تشک‌های جهیزیه از انواع تشک‌های دو نفره محسوب می‌شوند. پارامترهای مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت این تشک‌‌های دو نفره تاثیر دارد. این پارامترها عبارتند از:

  • ساختار تشک: این که از چه موارد و متریالی در ساخت تشک استفاده شده باشد مستقیما روی قیمت آن موثر است.
  • جنس فوم تشک: فوم به کار رفته در تشک‌ها اغلب از جنس اسفنج مموری یا فوم پلی یورتان می‌باشد. فوم پلی یورتان قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به اسفنج مموری دارد. از این رو تشک‌هایی که با فوم پلی یورتان ساخته می‌شوند گران‌تر از انواع اسفنجی هستند.
  • جنس پارچه مورد استفاده: پارچه‌های مورد استفاده برای اطراف تشک نیز از فاکتورهای موثر در قیمت آن هستند. هر چه پارچه‌ی به کار رفته در تشک گران‌تر باشد قیمت نهایی محصول نیز بیشتر خواهد بود. در خرید تشک جهیزیه زیبایی پارچه تشک می‌تواند یک فاکتور مهم محسوب شود.
  • ابعاد تشک: طبیعتا هر چه سایز تشک انتخابی عروس خانم بزرگ‌تر باشد قیمت بالاتری هم باید پرداخت شود.
  • برند سازنده‌ی تشک: برندهای مختلفی از تشک‌های دو نفره در بازار موجود است. برندهای خارجی به دلیل افزایش قیمت دلار گران‌تر از انواع ایرانی هستند. البته امکان کلاهبرداری در تشک‌های خارجی بسیار بیشتر از انواع ایرانی است. در حقیقت بیشتر تشک‌های دو نفره بازار که به نام برندهای خارجی به فروش می‌رسد ایرانی می‌باشند. همچنین برندهای شناخته شده و نامی ایرانی از کیفیت و بالا و قیمت مناسب برخوردار هستند. پس در انتخاب تشک جهیزیه برندهای ایرانی می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند.

توجه داشته باشید که در زمان خرید تشک تنها به قیمت آن توجه نکنید. تشک از لوازمی است که باید مدت‌ها مورد استفاده قرار گیرد و تامین کننده‌ی کیفیت خواب ماست. پس هرگز در خرید تشک جهیزیه کیفیت را فدای قیمت ارزان آن نکنید.

نکات طلائی در خرید تشک‌های مناسب جهیزیه:

در این بخش به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در زمان خرید تشک باید مورد توجه قرار بگیرند. حتما به کاور و نایلکسی که تشک در آن قرار گرفته توجه کنید. در قسمت بالا و پایین این کاور باید پلمپ شرکت تولید کننده وجود داشته باشد. این نایلکس به دلایل بهداشتی نباید دچار پارگی شود. پارچه تشک مورد نظر را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید کاملا تمیز است. پارچه‌های مورد استفاده در قسمت رویه و پشتی تشک از نظر رنگ و ظاهر باید کاملا یکسان باشند. در زمان قرار دادن تشک روی تخت هیچ صدای فنر و اسفنجی نباید به گوش برسد.

کلام آخر:

یکی از رسومات دیرینه ما ایرانی‌ها خرید جهیزیه برای عروس خانم‌ها می‌باشد. تشک‌ها نیز از ملزومات مهم در جهیزیه هستند. خرید تشک جهیزیه نیاز به دقت و توجه زیادی دارد

دیدگاهتان را بنویسید