آموزشی, دانستنی, وبلاگ

چطور تشک تخت را بشوریم؟

چطور تشک تخت را بشوریم؟

استفاده روزانه از تشک سبب جذب مواد آلوده، عرق و باکتری‌ ها میشود. بنابراین شستشو منظم تشک تخت اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله از فروشگاه تشک نفیس به راهنمای کامل برای شستن تشک تخت خواهیم پرداخت تا شما بتوانید این کار را بصورتی صحیح و موثر انجام بدهید.

1. پاکسازی لکه‌ ها از تشک

برداشتن روتختی و جدا کردن روکش یا کاور تشک (در صورت وجود) است. روتختی یا روکش تشک را باید به صورت جداگانه داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. در قسمت تنظیمات، داغ ترین دمای ممکن را انتخاب کرده و از پودرهای با کیفیت استفاده کنید.

قبل از شستشو تشک لکه‌ ها و آلودگی‌ های موجود را با یک محلول شستشوی خانگی یا مایع پاک‌کننده مناسب برطرف کنید. از یک برس نرم یا حوله تمیز برای پاکسازی لکه‌ ها استفاده نمایید.

2. شستشو تشک با آب و مواد شوینده

سپس مانند مرحله شستشو با مواد شوینده ضدعفونی کننده، روی تشک مایع شوینده رقیق شده با آب بریزید و با اسفنج زبر کاملا تشک را بشویید.

3. تمیز کردن تشک با برس

با استفاده از جاروبرقی تشک و تخت را گردگیری کنید و از لوله جارو برقی برای مکش گوشه های تخت استفاده نمایید. بعد از آم جوش شیرین را بر روی تخت پاشیده تا لکه ها را تمیز کند.

4. آبکشی و خشک کردن تشک

حال تشک را با آب گرم آب بکشید. دقت کنید آبکشی باید بصورت اسپری کردن آن و خشک کردن آن با حوله صورت بگیرد. هرگز تشک را زیر آب قرار ندهید زیرا تشک دچار پوسیدگی و فنرهای آن دچار زنگ زدگی می شود. سپس در محیط باز و در معرض نور خورشید قرار بدهید.

حتما بخوانید:  5 بهترین برند تشک ایرانی

5. ضدعفونی کردن تشک (اختیاری)

در صورت لزوم و به ویژه برای حفظ بهداشت پس از خشک کردن تشک، آن را با محلول ضدعفونی کننده ملایم پاک کنید و به صورت کامل خشک کنید.

!توجه: قبل از شستشو همیشه برچسب‌ ها و دستورالعمل‌های تولیدکننده تشک را مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که تشک شما برای شستشو مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید